انواع هندزفری های موجود درد بازار
نوشته شده توسط : مهدی فتح اله زاده

 قبل از اینکه بهترین و برترین برندهای دنیای هندزفری را معرفی کنیم٬ اجازه بدهید با مهم ترین بخش از خرید هندزفری یعنی انتخاب بهترین مدل آشنا کنیم. باتوجه به اینکه تکنولوژی هدفون٬ هدست و هندزفری هرروز پیشرفت می کند و همراستا با پیشرفت مدل های متفاوتی هم به بازار عرضه می شود. خرید آسان را به یک کار پیچیده تبدیل می کند. حالا چرا؟ هنگامی که وارد بازار شوید با طرح و انواع هندزفری روبرو خواهید شد و اینجاست که حس سردرگمی پیدا می کنید. در مدت زمان گشتن  و دیدن انواع طرح های از هندزفری در مرکز خرید مدام این سوال به ذهنتان می آید که جدیدترین مدل ها کدام اند و چند نوع از آنها وجود دارد؟

 

 

1-هندزفری بی سیم حرفه ای (Professional)

اولین مدلی که وارد بازار شد هندزفری بلوتوث حرفه ای بود که مسافران تجاری هنگام پرواز با هواپیما برای تماس های مهم در سفر استفاده می کردند. ویژگی های منحصر به فرد خاص خودش را دارد از جمله ظاهری بسیار زیبا٬ کیفیت صدای عالی٬ عمر طولانی باتری هم دارند. هدفون بی سیم حرفه ای بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که در حوزه تجارت فعالیت می کنند. اگر شما هم مشغله کاری زیادی دارید و همیشه در حال سفر هستید پیشنهاد می کنم از این مدل استفاده کنید.

2-هندزفری بی سیم کوچک یا Mini، مناسب مکالمه و استفاده روزانه
مصرف کنندگان نسل قبل هندزفری از بزرگی ظاهر و جثه مدل قبلی گله و شکایت داشتند٬ بنابراین سازندگان نسل های بعدی تصمیم گرفته اند که هندزفری بیسیم کوچک را روانه بازار کنند. اینگونه توانستند رضایت بیشتر مشتریان را بدست بیاورند.

بهترین ویژگی که هندزفری Mini دارد این است که هنگام برقراری تماس نیاز ندارید هندزفری بزرگ را داخل گوش هایتان بگذارید. این مدل ظاهر کوچک و جمع و جوری دارد که در جاهای شلوغ مثل مترو٬ شهربازی٬ بازار براحتی استفاده کنید بدون اینکه جلب توجهی کرده باشید.

تمام ویژگی مدل Mini از نظر کیفیت صدا٬ عمر باتری٬ حجم٬ سهولت در استفاده و باتری داخلی با قابلیت شارژ را دارا هستند. اگر شما هم جزء آندسته از افراد هستید که دوست دارید هدفون یا هدست شان قابل دید نباشد٬ هندزفری Mini بهترین محصول برایتان هست.

اتصال هندزفری بلوتوث به لپ تاپ

3-هندزفری و هدفون بی سیم استریو، بهترین هدست بلوتوث از نظر طول عمر باتری

هندزفری بی سیم استریو یکی از جدیدترین مدل های نسل هندزفری است که ویژگی های خاص خودش دارد و جزء برترین مدل ها شناخته شده است. بهترین ویژگی مشترک بین تمام مدل ‌های استریو می توان به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت210 میلی آمپر که در زمان استفاده بیش از 68 ساعت دوام می آورد٬ اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های مدل هندزفری استریو داشتن یک درگاه microUSB است که برای شارژ کردن هندزفری بی سیم استفاده می شود و برای اینکه شارژ هندزفری کامل پر شود حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد. اگر در حال بازی کردن باشید و گوشی شما زنگ بخورد دیگر نیاز ندارید بازی را قطع کنید در همان حالت می توانید تماس برقرار کنید و صحبت خودتان ادامه بدهید. چنین ویژگی در بین مدل های هندزفری به عنوان یک ویژگی برتر شناخته شده است.

هنزدفری بلوتوث کیس دار

4-هدفون بی سیم حلزونی، بهترین هدست بلوتوث از نظر اندازه

انواع و اقسام هدفون های بی سیم با شکل و ظاهرهای متفاوتی در بازار وجود دارد. هندزفری بلوتوثی حلزونی یکی از مدل های است که طرفداران بسیاری دارد. براحتی می توانید از طریق بلوتوث به گوشی یا لپ تاپ متصل شوید. با توجه به اینکه این هندزفری ها بسیار کوچک هستند اما کیفیت صدای عالی دارند. بیشتر برندها برای تکمیل محصولاتشان مدل حلزونی را ساخته اند. بهترین ویژگی بلوتوث حلزونی اتصال از فاصله 10 متری با گوشی موبایل و لپ تاپ خواهد بود. دیگر ویژگی های منحصر به فرد هدفون حلزونی را در ادامه برای شما معرفی کرده ایم:

  • قابل استفاده برای موبایل های اندروید و آیفون
  • اعلام صوتی شماره تلفن تماس گیرنده
  • کوچکترین هندزفری بلوتوثی در جهان


5-هندزفری بی سیم گردنی، از محبوب ترین هندزفری های بلوتوث در ایران

مدل بی سیم گردنی٬ مانند دیگر هدفون نیست بلکه داری نواری که به هرگوشی متصل شده است. برای استفاده براحتی می توانید روی سر یا دور گردن بگذارید. مدل های گردنی معمولا جنس محکم نسبت به دیگر هندزفری ها دارند. طرح های که روی سر می گذارند را با نام هدبند می شناسند و هدفون های پشت گردنی به نام تک بند در بازار می توانید پیدا کنید. از دیگر ویژگی های هندزفری بی سیم گردنی این است که داخل گوش٬ روی گوش٬ پشت گوش٬ پشت بازو قرار دهید. هر طوری که راحت باشید می توانید از هندزفری بیسیم گردنی بدون اینکه مشکلی برایتان بوجود بیاید استفاده کنید.

همچنین نوع جدیدی از این هدفون ها با قابلیت شارژر با تایپ سی به بازار عرضه شده اند و شما میتوانید با خرید کابل شارژر تایپ سی آن ها را شارژ کنید. تا الان مدل های هندزفری و هدفون شناخته اید و زمانی که تصمیم بگیرید برای خرید به بازار بروید هیچ مشکلی نخواهید داشت. اما باتوجه به تنوع مارک های موجود در بازار ایران این سوال در ذهنتان بوجود می آید که بهترین مارک هندزفری بلوتوث در ایران کدام اند؟ جواب این سوال سخت را براساس محبوبیت برندهای سال در ادامه برایتان نوشته ایم.

 




:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: